8/11/2016

Day-off

Tämä viikko on ollut rankka. Eikä se ole vielä edes ohi. Päivät menevät pitkälti vain töissä, eikä aikaa oikein tahdo riittää muuhun. Energiasta puhumattakaan. Tänään kuitenkin on ollut minulla vapaapäivä. Nautin siitä nukkumalla pitkään, syömällä rauhassa aamiaista ja lounastellessa äidin kanssa. Nyt olen kotona ja yritän valmistella itseäni huomiseen aamuvuoroon ja viikonlopun työurakkaan. Olen erittäin hyvin sopeutunut nykyisen työpaikkani tapoihin ja vuorotyön haasteisiin. Iltavuorosta seuraavan päivän aamuvuoroon ei tunnu enää niin raskaalta kuin aluksi, mutta kyllä se silti vaatii veronsa. Jostain on nipistettävä, että jaksaa. Pitäisi keretä nukkua, urheilla, tehdä ruokaa ja sosiaalisia verkostojakin olisi hyvä pitää yllä. Terapeuttini sanoi minulle eilen, että en saa käyttää sanaa "pitäisi", koska se saa kaiken tuntumaan raskaalta ja negatiiviselta. Sen sijaan minun pitäisi sanoa että haluan tai aion. Haluan nukkua, haluan urheilla, aion tehdä ruokaa ja nähdä ystäviäni. Kuulostaa paljon paremmalta.

Olen normaalisti todella energinen. Pyrin käyttämään vapaapäiväni urheiluun ja kodin siivoukseen, mutta aina tämä ei toteudu. Eikä siinä ole mitää pahaa. Tällä kertaa vapaapäiväni koostui kodin siivouksesta, hyvästä ruoasta ja pienestä shoppailusta. Ei aina ole pakko tehdä miljoonaa eri asiaa ja juosta paikasta toiseen.Vapaapäivä on välillä hyvä käyttää  vain olemiseen. Ole kotona, loikoile sängyllä, lue kirjaa ja ajattele. Sellaisetkin vapaapäivät ovat välillä hyviä mielelle. Minä aion viettää loppu vapaapäiväni makaamalla sängyllä, lukien uutta kirjaani, John Greenin Teoria Katherinista. Aion nauttia tekemättömyyden tunteesta ja harmoniasta puhtaassa kodissani.
Huomenna aion mennä töihin positiivisena, pirteänä ja rauhallisena.

DSC_0882
DSC_0871
DSC_0889DSC_0883
 
1 Mitä tein tänään itseni hyväksi

Nukuin pitkään, otin aikaa itselleni, sivistin itseäni

2 Mitä joku muu teki tänään minun hyväkseni

Äiti osti minulle lounaan, kaupassa minua neuvottiin tarpeideni mukaan, kassamyyjä hymyili minulle

3 Mitä aistin tänään

Äidin halaus, parempi mieli, hyvä asenne 

- V

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti